| |
| |
| |
De Vlaamse Gids
Maandschrift
Redacteuren:
Nrs. 1 en 2: Jaak Brouwers, René de Borger, Pierre Dubois, Karel Jonckheere, Pieter Lambrechts, Adolf Merckx, Willem Pelemans, Mathieu Rutten, Jan Schepens, Victor van Cutsem, Louis van Leemput, J. van Tichelen, Hans van Werveke, Leo Verbist, Adriaan Verhulst, René Victor
Vanaf nr. 3: Dezelfden, met Raymond Brulez, André Devreker, Willy Vandendijck
Eindredactie: Frans Strieleman, Fernand Papon, Herman Buskens
Beheer: Uitgeverij J. Hoste n.v., Korte Nieuwstraat 29, Antwerpen
Jrg. LIII, 12 nummers in 11 afleveringen, 56 + 48 + 48 + 48 + 48 + 48 + 48 + 64 + 48 + 56Ga naar voetnoot1 + 48 pp.
| |
I. Poëzie
ALENE, Ludwig
Ringvinger. Gedichtencyclus, 6, pp. 16-17
zie: Nieuw Vlaams Tijdschrift (p. 67) |
|
|
|
ANDRIES, Marc
Gedichten, 8-9, p. 31
‘Te theatraal’ |
‘leden verzinsels slurpend’ |
‘zodat’ |
|
|
|
BRUYN, Frans de
Herinneringen aan Creado, 7, p. 11
‘... een vriend werd nooit uitgenodigd’ |
|
|
|
CHRISTIAENS, Dirk
Gedichten, 4, p. 5
Het oog: ‘vleugels vouwen hun tekening dicht’ |
Meander: ‘begonnen werd de aarde’ |
|
|
|
DANGIN, Mark
Stilleven, 2, p. 32
‘Op iedere brug staat een krijger, haastig’ |
|
|
| |
| |
Gedichten, 12, p. 8
‘Soms als de nacht op een draagstoel van stilte’ |
‘Dag, de nacht als een ontluikende roos’ |
‘Een profeet, het zacht gesproken woord’ |
‘Hier begint het land van honing’ |
|
|
|
INSINGEL, Mark
Modellen, 10, pp. 16-17
‘moeten’ |
‘zien’ |
‘hetzelfde’ |
|
|
|
JOORIS, Roland
Gedichten, 2, p. 26
Duchamp in Vlaanderen: ‘terwijl ik zoals’ |
Minimal art: ‘een kubus’ |
Bijgewerkte wolk: ‘een wolk’ |
|
|
|
MAELE, Marcel van
Winteralbum, 12, p. 6
‘En ik herinner mij die dag van pijnwording en streel’ |
‘Balsem op de polsen, mist over de polders’ |
‘Met flarden moed en stapels gebreken’ |
‘Houd de angst in het oog en de teugels’ |
‘Lepel ik haar traag wat moed in’ |
‘Ze hebben het beest dat in ons huisde weggejaagd’ |
|
|
|
MEEUWS, Paul
Gedichten, 11, pp. 30-31
Steen: ‘in de warme handpalm van de nacht’ |
Je flat: ‘je doet mij open als een blokfluit in de morgen’ |
Laagland: ‘over dit laagland roept men luid’ |
Dit met zand geslepen hart |
Het kommuniceren: ‘er ritselt een mens aan mijn oor’ |
|
|
|
NEEF, Roger de
Sprookje voor Arrabal, uit: Herfst zonder citer, 2, p. 32
‘De nacht ontkleedde het landschap’ |
|
|
|
ROEGHOLT, Richter
Gedichten, 7, p. 22
Jeroen Bosch: De bekoring van de H. Antonius |
‘de man in het landschap’ |
Calder I: ‘Wanneer de mobile van Calder’ |
Calder II: ‘Tussen de dingen leef je’ |
|
|
Gedichten, 12, p. 7
Luisterpost: ‘Wanneer de geur van de tijd’ |
Angst: ‘Alleen het papier’ |
Duif: ‘Wanneer het huis stil is’ |
Kannibaal: ‘De krant blijft een bron’ |
Kaarsen: ‘Het kind in de kerk’ |
|
|
|
ROGGEMAN, Willem M.
Februari in kaart gebracht, 5, p. 10
‘Wie wil dit nog geloven?’ |
|
|
| |
| |
ROGGHE, Paul
Blind als gisteren, 7, p. 10 |
|
|
VAEREWIJCK, Willy
Kosaanse momenten, 5, p. 15
Marine: ‘Ruggelings rolt de golf aan’ |
Toeristen: ‘De hagedis slikt ondogmatisch’ |
Blinde: ‘Als zijn keel vol koren staat’ |
Kardamena: ‘Het dorp is doof’ |
De optelling: ‘In den beginne was de optelling’ |
|
|
|
VANDELOO, Piet
Gedichten, 8-9, p. 8
‘Hoe ik ook tekeer ga’ |
‘Het prille begin van klapwieken als’ |
|
|
|
VANGANSBEKE, Julien
Gedichten, 4, p. 15
Parabel: ‘Tussen hopeloos ontkiemend zaad’ |
Elegisch: ‘Met het trillen van mijn moeders onderlip’ |
|
|
Metamorfose, 5, p. 21
‘Nu via de tintelende twijgen’ |
|
|
|
VERBRUGGHEN, Jo
Kommer of baat, Schilder, schilderij en eenzaamheid, 3, pp. 17-18
|
|
|
VLIET, Eddy van
Week-end te Louise-Marie, 2, p. 26
‘Jij leert de jongens lopen op het binnenhof’ |
|
|
|
WILLEKENS, Emiel
Noorderterras, 7, p. 2
‘Een smalle maansikkel rent’ |
|
|
| |
II. Proza
BIE, J. de
Prozaschetsen, 7, pp. 7-8
Het jongetje; Samenzijn; Vrouwen; De agent; Beroepsziekten |
|
|
|
CARLIER, Libera
Varen in ballast, 12, pp. 3-5 |
|
|
COTTENJE, Mireille
Eeuwige zomer, 5, pp. 3-4 |
|
|
FLANDERS, Car
Vreemde vogel (kort verhaal), 3, pp. 3-6 |
|
|
HANNELORE, Robin
Kolimat (kort verhaal), 2, pp. 21-25 |
|
| |
| |
JACOBI, Clarissa
|
|
LOREIS, Hector-Jan
Vier dagen aan zee, 6, pp. 8-10 |
|
|
MARGO, Walther
Snoep oorlog snoep, 6, pp. 35 |
Bladderen bladderig wachtend, 6, p. 5 |
|
|
PAUWELS, Werner
Liefste Paus, 5, pp. 9-10 |
|
|
PIETERS, Roger
|
|
PRETER, Francis de
Het schaliënvenster, 2, p. 36 |
|
|
SCHOUWENAARS, Clem
Een zondagnamiddag, 4, pp. 6-8 |
|
|
SWERT, Fred de
Oud leder met schimmelvlekken, 1, pp. 19-22 |
|
|
TRIP, Merlijn
De koning van Rome, 8-9, pp. 3-8 |
|
|
VANGANSBEKE, Julien
Een namiddag in juli (kort verhaal), 7, pp. 3-4 |
|
|
VELDE, Roger van de
Sabine over Poesjkin, 4, pp. 8-9 |
|
|
VERM, Bert
Jenesj of het verhaal van een vreemdeling, 10, pp. 8-10 |
|
|
VERSTRAETE, Johnnie
Het onafhankelijkheidsfeest, 10, pp. 3-7 |
|
|
WATERSCHOOT, Herwig
Lust je nog een ijsje? 7, pp. 5-7 |
|
|
WITTE, Paul de
Het licht van mijn jeugd, 3, pp. 7-9 |
|
| |
IV. Kritische bijdragen
ACKERE, J.E. van
D'Annunzio als romancier afgeschreven, als dichter klassiek geworden, 8-9, pp. 15-20 |
|
| |
| |
AUWERA, Fernand
Zwijgen bij wijze van lof, 6, pp. 18-19
Eddy van Vliet, Columbus tevergeefs |
|
|
Geen woorden maar daden..., 11, pp. 8-10
‘De woorden van de auteur vertellen over de mogelijkheden van de mens, en daardoor contesteert hij tegen alles wat die mogelijkheden beperkt’ |
|
|
|
BROECKX, Jan L.
Over de esthetische betekenis van hedendaagse muziek, 12, pp. 9-18
Over de atonaliteit (de beslissende factor), de dodekafonie en de seriële opbouw. |
Over de concrete muziek, de electronische muziek en de stereofonie. |
Op een uiteenzetting over technische bijzonderheden volgt een poging hun esthetische betekenis, nl. hun betekenis voor de luisteraars, te bepalen |
|
|
|
COLLET, Paul
De creatieve mens tegenover de censuur, 11, pp. 14-16
Over de seks-censuur in België |
|
|
|
COX, Harry
Lili Boulanger, veel meer dan een onvervulde belofte. Overwinning van de geest op de materie, 3, pp. 14-16 |
|
|
DECLERCK, Richard
Nieuw experiment in de literatuur, 8-9, pp. 13-14
Gilles Perrault, Le dossier 51 |
|
|
|
DISPA, Jef
Pleidooi voor een noodzakelijke vernieuwing, Kunstonderwijs: muziek, 5, pp. 16-21 |
|
|
DUHAMEL, Roland
Naar een nieuw begrip: essay, 3, pp. 10-13
Beschouwing van de literaire genres op grond van de kenmerken - fantasie, abstraktie, verrassing -, van de ‘innerlijke opvoering van het literaire kunstwerk’, met aanhalingen uit Kant, Max Bense, B. Brecht |
|
|
|
FONDSE, Marko
A. Koeznetsov, hypertrofie van het geweten, 10, pp. 25-27
Hoofdzakelijk over diens Babi Jar |
|
|
|
GEERAERTS, Jef
De zin van het geweld, 11, pp. 11-13 |
|
|
GYSEN, René
Kennismaking met Japanse Nobelprijswinnaar. Kwabata's Schone slaapsters, 1, pp. 23-25 |
|
| |
| |
HEGMAN, W.E.
De vernieuwing van de Afrikaanse roman, 2, pp. 27-31
Over de ‘sestiger-generatie’ met Jan S. Rabie, André P. Brink, Etienne Leroux, Dolf van Niekerk en Chris Barnard |
|
|
|
HERMANS, Marc
Verademing te Kassel. Napraten over Documenta 4, 1, pp. 26-35 |
|
Diplomatisch evenwicht, 7, p. 19
N.a.v. de 10e Biennale voor Sculptuur in het Middelheimpark; over de keuze en het keuzeprincipe |
|
|
|
IMPE, Alfons van
Het schandaal en de gevestigde orde, 8-9, pp. 21-22
Over censuur en theater n.a.v. de bijdrage van A. Vandenbunder (VI. Gids, 5, pp. 22-26). |
|
|
|
LANDSMAN, L.
Enkele gedichten van Boris Pasternak, 10, pp. 11-15
Over Pasternaks aandeel in de vernieuwing van de Russische poëzie. |
Met tal van fragmenten in vertaling |
|
|
|
LEUS, Herwig
In gesprek met Wilhelm Mechnig, 6, pp. 11-14 |
|
|
LINDEN, Adriaan van der
Vlaamse en Duitse grafiek te Florence, 7, pp. 9-10
Over de tentoonstelling van prenten uit de jaren 1450/90 |
|
|
|
MERCKX, A.
Adieu, lieve oude rommel, 1, pp. 36-37
Over de verschuivingen in de waardering van kunst n.a.v. de tentoonstellingen: |
Meesterwerken van de Mexicaanse kunst |
Surréel aujourd'hui |
Amerikaanse naïeve schilderijen |
|
|
Aan dezelfde bron gevoed, 2, p. 33
Max Beckmann en Pierre Alechinsky |
|
|
Handen af van de muze, 3, p. 19
Over kunstpolitiek en culturele centra |
|
|
Kunst in zoveel punten, 4, pp. 11-14
Over Jésus-Raphaël Soto, Antoine Pompe, Alfred Reth, Leonardo Cremonimi, Dewasne, Raoul de Keyser |
|
|
Kunst op losse schroeven, 5, p. 13-14
Over tentoonstellingen te Amsterdam: ‘Op losse schroeven’; Pieter Engels; Jan Toorop |
|
|
Aandacht voor de wetenschap. Citaten-festival, 6, p. 15
Michel Ragon over ‘formes utiles et inutiles’; Enno Develing over ‘Kunst en omgeving’; over Walter de Maria |
|
|
| |
| |
De moeilijke weg, 7, pp. 20-21
Over Serge Largot, Julio Christo, Emile Veranneman, David Lipszyc, J.C.J. Vanderheyden, Teo Besemer, Marck Verstockt, Theo Kuypers, Marcel Broodthaers |
|
|
Een paar stappen achteruit om beter te kunnen zien, 8-9, pp. 25-29
Over de tentoonstellingen: Anonieme Vlaamse Primitieven; Biënnale van sculptuur in Middelheim; Retrospectieve André Masson: tentoonstelling Luc Peire |
|
|
Moderne santekraam, 10, pp. 18-21
Beelden in het Zuidpark (te Gent), Daniël Rops (te Elsene), Kinetische objectenshow (te Haarlem); over de Nederl. TV-film ‘Renaissance in de Santekraam’ over Jaak Frenken |
|
|
Van Parijs naar Keulen, 10, pp. 22-24
Gravures (Galerie Mansart); Indianer Nordamerikas; Kunst der Sechziger Jahre |
|
|
Retroactie en bezinning, 11, pp. 32-33
Beschouwingen n.a.v. de Tatlin-tentoonstelling in het Van Abbe-museum (Eindhoven) en de Paul Wunderlich-tentoonstelling in de Galerij Régence (Brussel) |
|
|
Licht en schaduw, 12, pp. 20-22
Over Rembrandt en over jonge Amerikaanse schilders na de Pop Art |
|
|
|
PELEMANS, Willem
De Vlaamse muziek en Peter Benoit, 10, pp. 28-29; 11, pp. 34-35, 12, pp. 18-19
Aan de hand van persoonlijke ervaringen wordt een beeld geschetst van de ontwikkeling van de Vlaamse muziek sedert Peter Benoit. O.m. over Paul Gilson en Maurits Schoemaker (nr. 11), Emiel Hullebroeck en Leo Walpot (nr. 12) |
|
|
|
RAES, Hugo
Waar komt de contestatie vandaan en waar wil ze naartoe? 11, pp. 4-7
‘Een hele Westerse beschaving wordt in discussie gesteld aangezien ze gebouwd is op de ignorantie van eeuwen geleden en op een museum van bijgeloof, dat zichzelf in leven hield door taboes’ (p. 5). Over seksualiteit, onderwijs, drugs. |
|
|
|
ROGGEMAN, Willem M.
In memoriam René Gysen, 4, pp. 3-5 |
|
|
SCHEPENS, Jan
Last en spel met de taal, 5, pp. 5-8
Fragment uit: Mémoires, Opus IV, gevolgd door Anagrammatica (woordencombinaties, waarin namen van Vlaamse auteurs schuilen) |
|
|
|
SCHMOOK, Ger
Drie Europese namen op de Antwerpse ‘Riedijk’, 8-9, pp. 23-24
Ch. Baudelaire, Const. Guys, Fel. Rops |
|
|
| |
| |
SPELIERS, Hedwig
Stijn Streuvels en de dood, 11, pp. 24-29
Doorheen heel zijn werk heeft Streuvels ‘zich langs het geschreven woord vertrouwd gemaakt met de gedachte aan de dood’ (p. 25) |
|
|
|
STASSAERT, Lucienne
In evenwicht op de krijtlijn, 7, pp. 15-18
Een gesprek met Wout Vercammen |
|
|
|
VERHOYE, Bert
Einde van een tijdperk, 5, pp. 11-12
N.a.v. Eric Bentley, The theatre of commitment - nl. de passage over het naturalisme en de houding van de dramaturg tgo. dit modeverschijnsel; over Edward Bond, Narrow Road to the deep North; Tom O'Horgan, Hair |
|
|
Theater van de revolte, 7, pp. 12-14
Teatro Campesino (Californië) o.l.v. Luis Valdez |
Bread and Puppet (New York) o.l.v. Peter Schumann |
|
|
De fascistische geest van het Living Theatre, 8-9, pp. 30-31
Verslag van een paneelgesprek over ‘Theatre or Therapy’ met Robert Brustein, Judih Malina en Juliaan Beck, Paul Goodman |
|
|
|
VREE, Freddy de
Operatie en samenzwering, 8-9, pp. 9-12
Het Warren Report over de moord op J.F. Kennedy |
|
|
|
WALGRAEVE, Gustaaf
De liedkunst van Alban Berg, 1, pp. 38-41 |
|
|
WERVEKE, Hans van
Het Vlaams nationalisme, 4, p. 38
A.W. Willemsens, Het Vlaams nationalisme. De geschiedenis van de jaren 1914-1940 |
|
|
|
WILLEKENS, Emiel
De Geyters Geuzenlied opnieuw actueel, 2, pp. 34-36
Over het ontstaan van het gedicht en over de politieke toestand in de jaren 1872/73 |
|
|
|
[WILLOCKX, Renaat]
De contestatie en de studenten, 11, pp. 20-23
De uiteenzetting werd door Renaat Willockx gehouden op de dagen van De Vlaamse Gids te Knokke. Ze is gebaseerd op maandenlang groepswerk en wordt op verzoek van R. Willockx gepubliceerd als ‘bijdrage van de studenten’ |
|
|
|
R.V.
De vrouw in het werk en het leven van A.P. Tsjechov [door C. de Maegd-Soëp], 3, p. 20 |
|
| |
| |
| |
Kroniek: Massamedia
BRIERS, Jan
Een onafhankelijke universitaire raad voor objectieve informatie, 6, pp. 36-41
Suggesties voor samenstelling en werking van een Onafhankelijke Informatie raad. Uiteenzetting gesteund op de gewoonten in Angelsaksische landen |
|
|
Modern Vlaanderens eigen radio, 12, pp. 36-41
Na de doorvoering van de differentiatie der ketens is BRT-2 de grote ontspanningsketen. Allerlei plannen en voorstellen |
|
|
|
HOEDEMAEKER, Rik
Het luister- en kijkonderzoek van de B.R.T., 5, pp. 38-40 |
|
| |
Kroniek: Geestesleven/wetenschappen
BROECK, Frans van den
Dodend bewustzijn, 6, pp. 24-28
‘Bewustwording is de ziekte die een sociaal verschijnsel naar zijn ondergang voert’ (p. 24) - voorbeelden uit de schilderkunst, literatuur, pedagogie en psychologie, met als conclusie: ‘Europa, van uw beschaving zijn wij ons bewust geworden, uw rijk is toebedeeld aan de Yankees’ (p. 28) |
|
|
|
COLIN, E.
Fluoride in het drinkwater, 5, pp. 27-30 |
En een wederwoord, 12, pp. 29-30
N.a.v. de bijdrage van A. Smit over fluoride in het drinkwater (De Vlaamse Gids, 12, p. 26-29) |
|
|
|
ELST, Eric W.
Albert Einstein en de relativiteitstheorie, 8-9, pp. 34-43 |
|
|
FERMAUT, Jacques
En Frans Vlaanderen? 10, pp. 30-34
Pleidooi voor het Nederlands, maar reaktie tegen ‘sentimentele historische’ achtergronden |
|
|
|
GIJSSELS, Hendrik S.E.
Levensgemeenschap en biologisch evenwicht. De strijd om het behoud van het Peerdbos, 4, pp. 16-19 |
|
|
GOLDWASSER, Marcel
Mayerling. ‘Fait-divers’ met ver strekkende gevolgen, 6, pp. 20-23
Nl. het veto van Franz-Jozef tegen de verkiezing tot paus van Rampolla, die geweigerd had de kerkdienst bij te wonen voor Rudolf van Habsburg; over het pontifikaat van Pius X vergeleken met dat van Leo XIII |
|
|
| |
| |
HAAZEN, Jo
Het internationale talenprobleem, 12, pp. 23-25
‘Alles wat internationaal georiënteerd is, zou ten hoogste gebaat zijn bij een algemene omgangstaal’. Van de verschillende projekten - ‘reeds meer dan 400’ - is Esperanto de neutrale taal die ‘bewijzen leverde van leefbaarheid, internationaliteit en menswaardigheid’ |
|
|
|
LANDSMAN, L.
Generaal semantics, 7, pp. 23-25
Alfred Korzybski, stichter van de General Semantics-beweging, die de nadruk legt op de mens als gebruiker van taalsymbolen |
|
|
|
LINDEN, Adriaan van der
Was Machiavelli werkelijk machiavellistisch? 10, pp. 34-36 |
|
|
MAES, Jacques
De E3 Scheldetunnel, 1, pp. 3-13 |
|
|
MOOR, P. de
Voeding voor actieve mensen, 1, pp. 14-16 |
|
|
OYE, Paul van
Geschiedenis van de wetenschappen, 3, pp. 21-26
Over George Sarton, A.J.J. van de Velde, J. Mac Leod, A. de Smet, P. Bockstaele |
|
|
|
PRAAG, Siegfried van
Dieren en kinderen, 2, pp. 12-17
Gaat de verbeelding der kinderen uit de aard der zaak naar dieren uit? Heeft de verbeelding van kinderen werkelijk behoefte aan gebeurtenissen waarin dieren een rol spelen? |
|
|
|
SMIT, A.
Fluoride in het drinkwater, 12, pp. 26-29
Bezwaren tegen de bijdrage van E. Colin (Vl. Gids, 5, pp. 27-30) |
|
|
|
TANDT, J.B. den
Lijden moderne kunstenaars aan schizofrenie? pp. 20-24
Een onderzoek van de verschillen tussen het werk van schizofrenen en van kunstenaars, leidt tot de conclusie dat ‘onze moderne kunst niet schizofreen is en dat haar scheppers geen psychopaten zijn’ |
|
|
De bril - weldaad en plaag, 7, pp. 26-31 |
|
|
VANDENBUNDER, André
Het schandaal en het goede geweten, 5, pp. 22-26
|
Apollo 11 - Het weten en het geweten, 8-9, pp. 44-50 |
De contestatie in de kerk en vrijzinnigen, 11, pp. 17-19
‘de dialoog tussen beide groepen kan opener en vruchtbaarder worden’ |
|
|
|
VLOEMANS, Antoon
Erasmus 1469-1969, 2, pp. 3-11 |
|
| |
| |
| |
Kroniek: Politiek/economie
ANDRIES, Roger
De Chinees-Russische grensproblemen, 5, pp. 31-37 |
|
|
BAECK, C. de
De inoverwegingneming van wetsvoorstellen, 3, pp. 34-35 |
|
|
BEYENS, Armand
Integratie-contestatie, 10, pp. 37-38 |
|
|
DEVREKER, A.
De concentratiebeweging in de E.E.G., 2, pp. 39-41 |
|
|
ELLEGIERS, Daniël
Ideologie en onderwijs in Communistisch China, 2, pp. 42-45 |
|
|
GROOTJANS, Frans
Economische afgoderij, 1, pp. 45-54 |
|
|
GUNZBURG, Nico
Recht en gerecht in Israël, 7, pp. 32-36 |
|
|
LAMBRECHTS, William
Vrijheid van vereniging en sociale voordelen aan gesyndikeerden, 4, pp. 31-37 |
|
|
LEVY, Leo
Overal stijgende rentevoeten. Restrectief kredietbeleid, 7, pp. 37-38 |
België en het Internationale Monetaire Fonds, 8-9, pp. 51-52 |
De opschorting van de belasting over de toegevoegde waarde, 12, pp. 34-35 |
|
|
MILIS, Ludo
De Europese eenheid en de eenheidsgedachte, 11, pp. 43-48 |
|
|
REY, Jean
Europese Gemeenschappen: einde van de overgangsperiode, 11, pp. 36-42 |
|
|
ROMBOUTS, Gerard
Jan Tinbergen, Nobelprijswinnaar, 12, pp. 32-34 |
|
|
SEBROECK, Herman van
Een andere kijk op de B.T.W., 6, pp. 29-35 |
|
|
VANDENDIJCK, Willy
Politieke bereidheid en ideologische participatie, 3, pp. 27-33 |
|
|
VLOEMANS, Antoon
De liberale gedachte, 4, pp. 25-30 |
|
| |
| |
| |
V. Illustratie
Naast de illustraties die horen bij de meer technische uiteenzettingen, bevat deze jaargang de volgende afbeeldingen van recent werk van plastische kunstenaars:
BERGHE, R. van den
Strandstoelen voor ‘ongehuwde echtparen’ (1969), 7, p. 21 |
|
|
CHRISTO, Javacheff
5450 m cubic package, 1, p. 26 |
|
|
CHRYSSA
Study for the gates 5 - 1967, 1, p. 33 |
|
|
COUZIJN, Wessel
Doorvaren (1969), 7, p. 19 |
|
|
DEWASNE
Detail uit: La longue marche, 4, p. 14 |
|
|
DIJCKMANS, Roger
Foto's, 3, p. 1, 2; 6, p. 2; 11, p. 2 |
|
|
FAHLSTROM, Oyvind
Life span Nr. 2 - 1967, 1, p. 29 |
|
|
GELDMACHER en MARIOTTI
Documentatieproject '68, 1, p. 31 |
|
|
MECHNIG, Wilhelm
Een non-figuratief schilderij, 6, p. 13 |
|
|
PEIRE, Luc
Integratie-reliëf 68 (Bankgebouw Antwerpen), 8-9, p. 28 |
|
|
ROEST, Kees
|
|
SOTO, J.R.
Cube à espace ambigu, 4, p. 13 |
|
|
VERCAMMEN, Wout
Constructieve tekening, 7, p. 17 |
|
|
ZUTPHEN, J. van
Model voor kubuskist (cirkellineatuur) - 1968, 10, p. 19 |
|
|
-
voetnoot1
- Nr. 11 bevat de referaten van Hugo Raes, Fernand Auwera, Jef Geeraerts, Paul Collet, André Vandenbunder, Renaat Willockx op De dagen van de Vlaamse Gids '69 over de contestatie.
|