Argvment de ce present livre.
LE Poëte inuoque les Muses auecques fort bonne & tres belle eloquence.
Le Poëte commençant son Liure, que les Muses luy dictent, dict qu'en sommeillant, Mercure luy monstre l'Idée de sa Dame Olympia, par luy tres desirée: luy annonçant de par Iupiter, qu'vn jour il l'aura. Apres il dict que cincq Damoiselles le trouuent & le conduisent à chercher sa Dame.
Il l'a cherché au Iardin de Madame Hedone, laquelle le flatte pour le tenir aupres d'elle, ce qu'il ne faict, ains sortant de la, il entre au Chasteau du Dieu Plutus, lequel aussi le conseille de se rendre en son seruice, ce que le Poëte aussi luy refuse: Et en sortant du Chasteau, les deux filles de Plutus accompaignent le Poëte. Apres il entre au Palais de la Princesse. Laquelle aussi met toute peine pour le persuader de se vouloir la tenir en gloire & triumphe: mais par l'aduertissement & le bon conseil de ses compaignes, il sort aussi de la, pour aller chercher & trouuer sa Dame Olympia, & apres la Roine Telosie. Mais deuant que partir, pensant auoir rencontré sa Dame Olympia, il l'epousa, par le conseil de sa Thelemie, outre le bon-gré de ses autres guides, Mais il fut bien abusé: car c'estoit vne des filles de ce palais, apellé Kosmica, directement à Madame Olympia contraire, dont fort mary, il sort de la.
Le Poëte estant sorty desdictes places, voit la Dame dont Mercure luy auoit parlé, descrit sa beauté et sa bonne grace.
Il est mené par la beauté de sa Dame au iardin d'Amour, lequel il voit sur vn char triomphant en pompe magnifique.
Suiuant le char de Cupido, il le voit descendre deuant vn beau Theatre, au milieu duquel sourd la doulce et claire fontaine de la belle Venus, qui vient parler au Poëte, luy conseillant de perseuerer en amour, en l'asseurant que l'issue en sera bonne.
Le Poëte voiant partir sa Dame, emmenant auec elle son coeur captif, la suit de loin, et ne la pouuant attaindre, luy dict auec grande eloquence à Dieu.
Voiant sa Dame de retour, ils s'addresse tout ioyeux à elle, luy redemandant son coeur, ou qu'elle luy rende le sien, veu que sans coeur il ne peult viure.
Voiant sa Dame en vn iardin, il contemple ses vertus, sa beauté et sa tresbonne grace, lesquelles luy redoublent son amoreux martyre.
Il est mené par les vertus de sa Dame au Temple d'Arete, qui le reçoit benignement, luy donnant plusieurs bons enseignemens.
Voiant sa Dame iouer d'vn' Luth dedans vn pré verdoiant, il est tant rauy de l'harmonie de ses doulces chansons, & de sa beauté, que Erato le meine sur les montaignes d'Elicon & Parnasse, aupres dè Phoebus & ses soeurs, qui le lauent, & l'abbreuuent de l'eau de leur fontaine, nommée Ipocrene, dont il deuient Poëte.
Phoebus embrasse le Poëte doulcement, aussi font les Soeurs, luy inspirant l'Entusiasme & l'Esprit Poëtique.
Partant le Poëte de là, il ioüe si bien aux cham Elisee entre les autres Poëtes, qu'il reçoit de Phoebus couronne de Laurier: de Venus (par les trois Charites) couronne de Mirte: de Minerue, couronne d'Oliuier: & de Bachus, couronne de Lierre.