Ick oock (die in't licht ghebracht hadde, den ongheluckighen ende rasenden Saul met den boosen ende onsalighen Nero, niet om my, maer om andere te leeren, ende teghen te maecken het quaet dat in de ghene verborghen is, die haer af-sonderen van den wegh der deuchden) hebbe nu desen steruelijcken Mensch, door ghedurighe vermaninghe van onsen vrindt Francisco Sweertio, voorghebracht op het groote Toneel des ganschen werelts,niet om andere te leeren, maer om my seluen voor oogen te stellen, de swackheydt van dit ellendigh leuen, oock mede om af-te-snijden, niet alleen alle quade, traghe, ende boose verkeeringhe, maer alle schadelijcke beweginghe des ghemoets, die ons door onse steruelijcke natuere met onse menscheydt aengheboren is.
Desen Mensch dan, met alle sijne beweginghen, heeft my verstout, hem, buyten de leere Theocriti in het licht te geuen, die ghevraecht sijnde, waerom hy niet eenige schriften in het licht en liet comen, gaf voor antwoorde, dat hy het liet om dat hy niet en conde soo hy wilde, ende niet en wilde soo hy conde.
Maer ick my vertrouwende op het rijp, cloeck, ende ghesont oordeel van V.E. hebbe my het teghendeel-onderworpen, om desen Mensch, diens wegh seer moyelijcken is, ende dickwils door tempeesten hoogh ende leegh ghedreuen wort, onderdanigh sijnde twee teghenstrijdende eyghenschappen als nature ende vreese, V.E. op te offeren, versekert sijnde daer onthaelt sal worden als by eenen tweeden Mecœnas. Aristoteles wilt dat de volmaeckte vrintschap tusschen de goede ghevonden wort, ende tusschen haer die van eender consten sijn, welcke reden my vermaent dit Poema V.E. toe-te-eyghenen om de ghelijckheyt die wy te saemen hebben in het beminnen der vrije consten. Is dan de vrintschap als Plato seyt een over-een-cominghe van eenen ghe-