Dialogus Creaturarum dat is Twispraec der creaturen
(2015)–Gheraert Leeu– Auteursrechtelijk beschermd¶ Van die buffel den scoemaker ¶ Dyalogus Cij |BVffel Ga naar voetnoot343 is een dier ghelijck den os also wilt ende ongetemmet | datmen hem gheen iuck of halster aen sijn hoeft ofte | [20] hoornen doen en mach Ende hebben grote langhe hoornen | also heerliken wel ghesettet dat mense ter tafelen der groter heren | plach te brengen om daer wt te drincken Dit dier is also wilt | ende sterck datment nyet temmen ofte bedwinghen en mach. | dan biden yseren rieck Ga naar voetnoot344 dye in sijn nose doer steken is daermen | | |
[Folio n7r]
| |
hem bi leyden moet daer hi wesen sal Ende is swart ofte donc- | ker van haer dat seer weynich ende dun is op sijn huyt ghesaeyt | hebbende een voerhooft hart als een hoorn dat besettet is mit | groten stercken hoornen: Sijn vleysch en is niet alleen nutte | [5] tot spijse mer oeck tot medicijn als plinius scrijft. Dese was | een rijck vernaemt scoemaker die bi sijnre konsten mit groter | familien een heerliken staet houdende was Mer doe hi rijc ende | groot gheworden was began hy een ofkeer van dat scoema- | ken te crighen ende seyde. Dit ambocht is seer versmadelick | [10] want ick altoes lelike swarte handen hebben moet: sittende | in grote onreynen stanc ende teesen ende recken dat vette on- | reyn stijnckende leet mitten tanden Hier om en wil ick dit am | bocht niet meer hanteren Mer ic wil mi verbeteren ende war | den een apteeke ofte cruyennier op dat ick wel rucken mach | [15] nae die cruyden Doe hi doe een apteker gheworden was. be- | spottede hem alle menschen om dat hi die konsten niet een had | de die syropen ende andere recepten te maken ende gheen ken | nisse en hadde van die cruyden noch verstand die te verkopen | of oeck te kopen: waer om dat hi corteliken tot groter armoe | [20] den quam ende al heel te niet ende seyde BEter Ga naar voetnoot345 ist den | mensch hem in sijn staet te houden. dan of hi hem onbehoerli- | ken verwanderen woude ¶ Hier om sal hem een yghelic men | sche wachten ende merken sinen staet wel aen ende niet haes- | teliken hem te verwandelen Paulus Inden staet daer ghi ge | [25] ropen sijt daer bliuet in. Seneca. Die plante dye dicwijl ver | settet ende verplant wort die en sal niet dijen. Want volstan- | dicheyt is een wel besette staet dye inder reeden gheuesticht is | ende daer eweliken in bliuet Jullius die poeet seyt Inder volstandich- | heyt sel die mensche wesen onbeweechlic ende en sal niet bewegen war | [30] den daer of te sceyden in wederspoedicheyt ofte niet verheuen war | den in voerspoet Item hi en sal niet veruaert warden mit drey | ghen of besmeket worden van groten beloften der gauen: | | |
[Folio n7v]
| |
Die grote alexander en konde die stantafticheyt ende volhar- | dicheyt des philosoophs diogenes niet verwinnen In dien dat | hi op een tijt tot hem ghinck daer hi in die sonne was sittende | ende hem vraghede wat hi van hem ghegheuen woude hebben | [5] dat hem doe diogenes die philosooph antwoorden Ic woude | bouen alle dattu mi geen hinder en waerste inder sonnen schijn | dat is te segghen dattu niet en staes tusschen die sonne ende my | Hier wt is doe een ghemeen spraec gheworden onder die men- | schen dat alexander die grote heer dyogenem den philosooph | [10] van sijnre steden myt rijckheyt des tijtliken goets niet bewe- | ghen en mochte. Mer haesteliker mit ghewapender hant den | coninck darius van sinen coninkliker stoel verdriuen soude. | Dan dyogenem mit gelde ofte goet van sijn stantachticheit te | brenghen. Daer om seyt seneca dat diogenes veel machtigher | [15] ende rijker was dan alexander die coninck dye alle dye werlt | beheert had wanttet meerder was dat hi niet hebben en wou | de dan dat alexander mochte gheuen Ende dat doe alexander | in dien daghe verwonnen was om dat hi een mensche gheuon | den had dien hi nyet gheuen of oeck yet mochte ontnemen. | [20] want die philosophen alle tijtlike dinghen versmaden Daer | om vindetmen dat een philosooph seer op een tijt screyede dat | hi sach dattie menschen also arbeydende waren in die wijngaer | den te teelden ende huysen te tymmeren recht of alle hoor salich | heyt daer in gheleghen waer Een ander philosooph bespotte | [25] de die menschen om dat si so naernstich waren om die genoech | te des vleysschen ende dye verganclike dinghen te ghebruken. | Daer om seyt die propheet Ieremias: Dwaes is gheworden | alle menschen van sijnre weetentheyt. bescaemt is alle men- | schen van sinen afgodDese afgod is alle dinc daer die mensche | [30] inder werelt sijn ghenoecht in maect | |
|