Nieu liedt-boecxken inhoudende verscheyden liedekens op die principale feest-daghen ende ander heylighe daghen vanden jaere
(1614)–Rumoldus Batavus– Auteursrechtvrijende gaet op die wijse: VVaer is die Dochter van Syon, etc.O Maria Coningin
Wilt ons by Godt versoenen,
Huiden quaemt ghy ten Tempel in
Om d offerhande te doene.
Alle vroukens hadden een weth
Sy mosten compareren,
| |
[pagina 25]
| |
Op een plaetse van Godt ghesedt
Daer woude hy haer Cureren.
Want aldus heeft Godt verclaert
In Leuiticus, muecht ghyt lesen
Een vrouw, die een knechtken heeft gebaert
Die zal onsuyuer wesen
Het ghetal van veertich daghen nedt
Maer dan moste zy by desen,
God offeren dat hy hadde inghesedt
Dan zouden zy suyuer wesen.
Waer zijt ghy O dochter van Sion
Waerom coemt ghy ter kercken
Ghy en hadt dese suiueringhe van gheenen doen
Want ghy deet noyt sondighe wercken.
O Schoone Duyue zonder gal,
Wat doet ghy hier inden Tempel
V Soon heeft gheen deel in Adams val
Dan het is een ander tot een exempel.
Oock heeft v suyuerheyt gheen maet
Mits ghy en hebt niet ontfanghen
Met ander vrouwen, Adams zaedt
Nochtans zijt ghy derwaerts gheganghen.
Al waert ghy wt des Coninckx Dauits geslacht
Nu tot soberen staet ghecomen,
Groote gauen was bouen v macht
Dus hebt ghy twee duyuen ghenomen.
Dit was doen v offerhande aldaer
Laet oock doen, datmen ons leeren,
Al waert datmen daer niet in verbonden en waer
Op dat wy niemant en schandeliceren
Iesus v Soon was dit niet subieckt
Al zijt ghy hier gheganghen,
Van sonden was hy heel perfeckt
En ghy hadt noyt saet ontfanghen
Gods gheest heeft Simeon verclaert
Al op die selue ure,
Hierom ginck hy een tempel waert
| |
[pagina 26]
| |
Oock Anna die weduwe puere
Doen Maria, haren Soon nu bracht
Om te offeren voor den Heere
Daer Simeon had nae ghewacht
Nu veele iaeren veere.
Dus nam hy door liefden groot
Het kint al in zijn armen
En hy begeerde nu den doot
Te steruen, dit was zijn karmen
Want mijn ooghen zien nu claer
Haeren Salichmaecker verheuen,
Daer opghewacht is, zoo menich iaer
Ick begeer nu niet langer te leuen.
Hoort wat Symeon noch vertelt
Van dit kint als eenen teecken,
Soo is dit van God ghestelt
Waer teghens datmen zal spreeken.
Oost ist ghesedt, tot eenen val
En tot een opstant van veele,
Dat Israel ghebueren zal
Dit sien wy nu ten deele.
Maria creech doen mede haer paert
Door Symeons Prophecyen,
Als dat het bittere rouwich swaert
Haer ziele zoude doorsnyen
Anna, sprack doen mede Gods lof
Verweckt vanden gheest van binnen
Vanden tempel, daer ginck zy niet of
Met vasten, en Godt te minnen.
O Heere, weest ons niet tot eenen val
Maer laet ons deur v oprijsen
Wt ongeloof, ende zonden al
Dan zullen wy v eeuwich prijsen.
Laet ons met Maria inden tempel gaen
Met een goet licht in ons handen
Daer alle duechden door worden verstaen
Laet dat voor den Heere altoos branden.
| |
[pagina 27]
| |
V rechtueerdicheyt sien wy ouer al
Aen heydenen, ende aen Ioden
Die zyn ghecomen tot een val
Om dat zy haeten v gheboden
Ghy Sonne schijnet alzoo licht
En presenteert v alle volcken
Maer dat een yder v niet en sicht
Dat beletten die donckere wolcken
Veele menschen worden verdoomt
En stooten haer aen v, eylacy,
Dus den schult wt haer seluen coomt
Voorts ghy ontreckt haer v gracy
Maer uwe bermherticheyt heeft geen maet
Soo wy genoech bemercken,
Dwelck noch voor allen openstaet
En gaet bouen al v wercken.
Laet ons door penitentie goet
Tot God den Heere bekeeren,
En vallen oock zijn moeder te voet
Op dat haer zoon ons gracij wil vermeeren
Dus laet ons onsteecken onsen licht
Een keerse van alle duechden,
Dat Godt, en zyn lieue moeder het sicht
En haelen ons naemaels in vreuchden
Amen. |
|