| |
| |
| |
Koebel
Tijdschrift van het fundament
Driemaandelijks literair tijdschrift
Opgericht in 1971
Hoofdredactie: Daniël Billiet, Roel Richelieu van Londersele, Eriek Verpale
Correspondentie-adres: R.R. van Londersele, Buffelstraat 2, 9000 Gent
Jg. VIII, nr. 30, 76 pp. = Gust Gils
| |
II. Proza
VERHUYCK, Paul
De vier seizoenen (hagiografisch fragment), pp. 52-54 |
|
| |
BILLIET, Daniël
[Recensies], pp, 70-75
Patricia Lasoen, Landschap met roze hoed. Ill. Jan Vanriet, pp. 74-75 |
Gerard Reve, De vierde man, pp. 70-72 |
Dirk Verbruggen, Spiegels in het zand; Afwezig, pp. 72-74 |
|
|
|
CROMPHOUT, Francis
Een roman met alleen een scherpe titel, pp. 55-56
Renée van Hekken, Leven op het lemmet |
|
|
De angst om te springen, pp. 56-57
|
|
Een recept om uit het solipsisme te geraken, pp. 57-58
Claude van de Berge, Het bewegen van het hoge gras op de top van de heuvel |
|
|
Welbekende voetsporen en platbetreden paden, pp. 59-60
A.G. Christiaens, In vreemde voetsporen |
|
|
|
LONDERSELE, Roel Richelieu van
Elisabeth Marain heeft geen mond van zand, pp. 63-65
Elisabeth Marain, Een mond van zand |
|
|
[Twee werken uit de wereldliteratuur], pp. 65-66
Boccaccio, Decamerone. Vert. Frans Denissen, p. 66 |
Nicolaas Heinsius, De vermakelijke avonturier. Bewerking: H. van Gorp, pp. 65-66 |
|
|
| |
| |
[Recensies], pp. 67-69
Nic van Bruggen, Place des Vosges, p. 67 |
Gaston Burssens, Verzameld proza, p. 68 |
Jazz in poëzie. Samenst.: Albert Jan Govers, pp. 68-69 |
|
|
Een terecht opgegraven ‘Kruipdier’, p. 70
Maurice D'Haese, Verhalen. Aangevulde herdruk. Inl. H. Heeresma |
|
|
|
POORTERE, José de
Hugo Brems, Al wie omziet. Opstellen over Nederlandse poëzie 1960-1980, pp. 60-63 |
|
| |
Bijzonder gedeelte
Gust Gils
(pp. 3-51) - Met prtn.
GILS, Gust
[Gedichten], pp. 17-26
Standbeeld: ‘zwaargepantserd en ditobewapend’ p. 17 |
De mooie navel: ‘geen navel die ooit’ p. 18 |
Er zijn grenzen: ‘mevrouw A. woonde te B.’ p. 19 |
Een geval van herscholing: ‘de dichter die uit eigen werk zou lezen’ p. 20 |
Een ernstige handikap: ‘hij werd geopereerd aan zijn hoofd.’ p. 21 |
Moet je horen: ‘ken je die ook?’ p. 23 |
De laatste term: ‘alles wat een antwoord lijkt’ p. 23 |
De poëtiese amnezie: ‘dichters vergeten wel eens door te hebben’ p. 24 |
Vragenlijst: ‘je leven is een vragenlijst’ p. 25 |
Eerlijk is eerlijk: ‘hij belde naar de Gespleten Klok’ p. 26 - Met ill. |
|
|
[Proza], pp. 27-36
Het stond in de krant, p. 27 |
Twee handen om te schrijven, p. 28 |
Drie onaangename voorvallen, p. 29 |
Schotbalken en doorlaatkleppen, pp. 30-36 - Met ill. |
|
|
|
BOUSSET, Hugo
Gust Gils: Looplamp met blacklight, pp. 37-39
|
|
|
HOOF, Guy van
|
|
JANSSENS, Marcel
A la manière de Raymond Roussel, pp. 40-42
Nagegaan wordt hoe Gust Gils het procédé van Raymond Roussel ‘bescheiden’ toepaste in het gelijknamig stukje in Geest in opdracht. Paraproza V |
|
|
|
LONDERSELE, Roel Richelieu van
Ter inleiding, pp. 3-4
Waarom Gils door geen ruim publiek wordt gelezen |
|
|
| |
| |
Publikaties van Gust Gils, pp. 5-6 |
|
Interview met Gust Gils, pp. 7-16 |
|
|
ROBBERECHTS, Daniël
Brief aan de redactie, pp. 43-44
O.m. over ‘het genot dat de tekst van Gils verschaft’ |
|
|
|
|