| |
| |
| |
De Tafelronde
Opgericht in 1953
Redactie: Henri Chopin, Freddy de Vree, Paul de Vree, Henri-F. Jespers
Redaktiesecretaris: Paul de Vree, Camille Huysmanslaan 46, 2020 Antwerpen
Jrg. XVII, |
nr. 1, 40 pp. |
|
nr. 2-3, 61 pp. |
|
nr. 4, 42 pp. |
| |
I. Scheppend werk
CLAVIN, Hans
Poëzie I (1972), 2-3, p. 37 |
Poëzie II (1972), 2-3, p. 38 |
Dood, 2-3, p. 39 |
|
|
DAMEN, Herman
Plastic participation object (1971), 2-3, p. 20 |
Apollo America (1973), 2-3, p. 21 |
|
|
ESTERCAM, Vie
Johannes zachtjes bewerkt voor mijn werkbank, 4, p. 31
‘In het begin was het woord’ |
|
|
|
HETTINGA, William van
Ne verba pro farina, 4, p. 23 |
|
|
INSINGEL, Mark
De seconde die vooraf gaat, 1, p. 30
‘de seconde die volgt op’ |
|
|
|
LUITING, Ton
|
|
MEYBOOM, Peter
Zon, 1, p. 6 |
Love, 1, p. 7 |
Gedicht, 1, p. 8 |
Language, 1, p. 9 |
|
|
STEELS, Luk
Het onleesbare is leesbaar, 1, p. 15 |
Related directions, 1, p. 16 |
Interrelated set, 1, p. 17 |
|
| |
| |
VERCRUYSSE, Jan
Virginia is afraid, 1, p. 20 |
Halfvastenfoor van 24-3 tot 15-4 1973, 1, p. 21 |
I'm dreaming of three sweet trees, 1, p. 22 |
|
A hard rain is gonna fall (1973), 2-3, p. 32 |
Alphabetic woman (1973), 2-3, p. 33 |
Poetry as the court-lady of the poet (1973), 2-3, p. 34 |
Private joke, 2-3, p. 35 |
|
|
VERRECKT, Mark
Why, young man, I think this a very pregnant question, 1, p. 18 |
Achille Zingardi, 1, p. 19 |
|
|
VREE, Paul de
Who is afraid of Watergate, 1, omslag |
Altijd hetzelfde spel..., 1, p. 11 |
Bliksemschicht, 1, p. 20 |
|
Lady Chatterley, 2-3, omslag |
Love, 2-3, p. 8 |
XX eeuwen, 2-3, p. 9 |
Chaque heure (1973), 2-3, p. 10 |
|
Staking, 4, omslag |
Tekens van tijd: honger, 4, p. 14 |
|
|
VRIES, Herman de
Toevallige lijn- en punt raster strukturen. Kans en veranderings situaties, 4, pp. 16-17 - met commentaar |
|
Medewerkers uit andere taalgebieden:
Arias-Misson, Alain, 2-3, p. 19; 4, pp. 8-10 |
Bory, Jean-François, 2-3, p. 24 |
Claus, Carl Friedrich, 2-3, pp. 29-31 |
Gerz, Jocken, 2-3, p. 45 |
Grenchenco, Sonja, 1, p. 33 |
Kostelanetz, R., 2-3, p. 47 |
Marrucci, Lucia, 2-3, p. 25 |
Miccini, Eugenio, 2-3, p. 23 |
Nannucci, Maurizzio, 2-3, p. 46 |
Ori, Luciano, 2-3, p. 11-17 |
Perfetti, Michele, 1, p. 10; 2-3, p. 22; 4, p. 21 |
Phillips, Michael Joseph, 1, pp. 26-28; 4, pp. 19-20 |
Roussel, Alain, 1, p. 23 |
Sarenco, 2-3, p. 18; 4, pp. 11-13 |
| |
| |
| |
IV. Kritische bijdragen
ARIAS-MISSON, Alain
Rockefeller Plaza. Public poem cartoon, 4, pp. 3-5 |
|
|
CLAUS, Carlfriedrich
Zwischen-Bemerkungen, II, 1973, 2-3, p. 26-28 |
|
|
MEYBOOM, Peter
Van traditionele naar visuele poëzie, 1, pp. 3-4
Korte analyse vooral in het licht van de functieverandering van de taal. ‘Getracht wordt nu het taalmateriaal + buitentalige werkelijkheid in een harmonisch geheel te poëtiseren’ |
|
|
In het kader van semiotiek, 1, p. 5
Schematische voorstelling ‘van traditionele naar visuele poëzie’ |
|
|
Brief d.d. Apeldoorn, 3 september 1973, 1, p. 39
Over concrete poëzie als revolte tegen wat van de traditionele poëzie gemaakt werd |
|
|
|
ROUSSEL, Alain
L'art n'est au fond qu'une simple question de périphérie, 1, p. 24 |
|
Le texte de la lecture, 1, p. 25
‘La lecture constitue la forme réelle du texte’ |
|
|
|
VREE, Paul de
Over de ready-made in het gedicht, 1, p. 12
Over opvatting en toepassing van de ready-made door L.L. Steels, Mark A.M. Verreckt, Jan Vercruysse, Alain Roussel, Klaus Groh. Over het verschil tussen de poesia visiva en het ready-made gebruik |
|
|
Neonlicht, 1, pp. 34-37; 4, pp. 33-41
Nieuws van het poesia visiva-front |
|
|
B.F. van Vlierden, De structuur van Guido Gezelles Dien avond en die rooze, 1, pp. 37-38 |
|
De historiek van De Tafelronde (2), 4, pp. 24-30
Vervolg van deel I in Diagram (I, 1963, 2, pp. 30-44) |
|
|
G. 58-retrospectieve of de puntjes op de i, 2-3, pp. 3-6
Over de tentoonstelling: G 58-Hessenhuis en de inleiding tot de catalogus van Mevr. Bex-Verschaeren |
|
|
Enige notities over ‘poëzie en polis’, 2-3, p. 7
Over het engagement van de dichter |
|
|
|
XXX
Brief van The Group of Thirteen d.d. Buenos Aires 25 juni 1973, 1, p. 40
Over censuur in Argentinië en de weigering deel te nemen aan de Poëziebiënnale |
|
|
Asa manifesto: 1973, 4, p. 32
Manifest d.d. Tokyo, 23 november 1973, uitgaande van The Association for the study of Arts, over poëzie |
|
|
|
|