het vuur, wakkert het aan en zodra het goed brandt, houdt hij zichzelf op de achtergrond.’ In het eerste stuk speelde hij zelf nog mee, later ging hij vooral zorgen voor de affiches, de programmabrochures en het ontwerpen van de decors. Wim kon volgens François Smet ook goed acteren maar hij scheen geen behoefte te hebben om in de schijnwerpers te staan. Zijn succes als beeldend kunstenaar en professor aan het Hoger Instituut lieten hem wellicht ook niet veel tijd om de rollen in te studeren.
Als lid van KET ontwierp hij ook de logo's en het drukwerk voor de verschillende musicals die cultuurcentrum Ter Vesten samen met de Beverse verenigingen organiseerde. Voor elk van deze musicals maakte hij ook telkens een reeks premieprenten die als relatiegeschenk aan de sponsors werden gegeven. Wim was een veelzijdig kunstenaar. Hij maakte grafiek, schilderde en hij was een schitterend tekenaar. Ongeveer rond de periode van de eerste musical, Mistero Buffo, breidde hij zijn technieken uit naar de computergrafiek. Meestal vertrok hij hierbij van een tekening die hij scande, op de computer verder bewerkte en - indien nodig - opnieuw afdrukte en met verf, potlood of inkt verder bewerkte, de processen herhalend tot het resultaat hem bevredigde.
In 2002 was Beveren de gastgemeente voor het Intergemeentelijk Reynaertproject en Ter Vesten organiseerde samen met verschillende Beverse verenigingen de musical en het project Reynaert, de Vosical. De premieprenten die hij voor deze musical maakte waren allemaal computerprints. Hij vond deze techniek zo fascinerend omdat die hem in staat stelde een reeks unieke prints te maken. De traditionele grafische technieken worden immers vooral gebruikt om een grote oplage te drukken van éénzelfde ontwerp. Bij een computerprint kon hij in elke print een kleurnuance wijzigen of een element weglaten of toevoegen zodat ze alle uniek werden.
Voor deze musical ontwierp Wim ook de decors. Een aantal van de ontwerptekeningen die hij hiervoor maakte, gaf hij aan toenmalig directeur van Ter Vesten, Rik van Daele, wetende dat die een speciale voorliefde voor de vos heeft en de penseeltekeningen zou koesteren. Nu Beveren in 2014 opnieuw voortrekker van het Intergemeentelijk Reynaertproject is, heeft Rik de tekeningen ter beschikking gesteld om te gebruiken voor een herinneringstentoonstelling aan de Vosical in de foyer van Ter Vesten. Het is een reeks penseeltekeningen in inkt, originelen dus, geen grafiek, geen prints. Bij het maken van een tekening vertrok Wim steeds vanuit zijn fantasie. Hij gebruikte nooit foto's als vertrekpunt. Andere kunstenaars doen dat wel vaak, het is immers heel moeilijk om bijvoorbeeld een vos te tekenen, zonder de typische kenmerken of houdingen van een echte vos voor ogen te hebben