Den Bybel met groter neersticheyt ghecorrigeert (Liesveltbijbel 1542)
(2010)–Anoniem Liesveltbijbel– Auteursrechtelijk beschermd¶ Die Apostel toont hier die hoocheyt der prophetien op dye gaue der tongen, ende hoe datmen ghebruycken sal beyde die gauen | |
1Ga naar margenoot+STaet na der liefden, bemint neerstelijc die geestelike gauen, mer alder meest dat ghi propheteren moecht | |
2Want wie metter tongen spreect, die spreect nyet den menschen mer gode, want hem en hoort niemant. | |
3Mer die propheteert, die spreect den menscen tot beteringe, ende tot vermaninge ende tot troostinghe | |
4Mer wie metter tongen spreect, dye betert hem seluen mer wie propheteert, die sticht die vergaderinge, | |
5Ic woude dat ghi allen met tonghen spraect, maer veel meer dat ghi propheteerdet, Want wie daer propheteert is grooter dan die daer met tongen spreect, het en si dat hi dat ooc wtlegget, op dat die vergaderinge daer af ghebetert wert, | |
6Mer nv lieue broeders wanneer ic tot v come ende sprake met tongen, wat waer ic v nut? Als ic niet met v en spreke door openbaringen, of door kennisse, of door prophetien, of door leeringe. | |
[pagina *]
| |
7Het heeft hem doch ooc alsoo in dien dinghen, die daer luyden ende doch niet en leuen. Het si een pijpe, oft een herpe, wanneer si niet ondersceydelijcke geluyt van hen en geuen, hoe can men weten wat gepijpt oft geherpt wert? | |
8Ende ist dat die basuyne een onseker geluyt geeft, wie wil hem totten strijt bereyden. | |
9Also ooc ghi, wanneer ghi met tongen spreect, ende en geeft geen verstandelijcke sprake, hoe cannen weten watter gesproken is? Want ghi sult inden wint spreken. | |
10Also menigerley aert der stemmen is inder werelt, ende der seluen en is geen onbedudelic, | |
11Daerom, ist dat ic niet en weet der stemmen bedudinge, so sal ic onuerstandelic sijn, dien, daer ic toe spreke. Ende die daer tot mi spreect, sal mi onuerstandelic sijn. | |
12Also ooc ghi, want ghi beminders der geestelijcker gauen sijt, stelt v daer na, dat ghi genoech hebt tot stichtinge der vergaderinghen. | |
14Ist dat ic metter tongen bidde so bidt mijnen geest, mer mijnen sin en brenget nyemant vrucht, | |
15Mer hoe salt dan sijn? Namelic also, Ic sal bidden metten Ga naar margenoota geest, ende sal ooc bidden metten sin, Ic sal singen metten geest, ende sal ooc singen metten sin. | |
16Voort ist dat ghi gebenedijt metten geest, hoe sal die, die in dye plaetse der leeken staen, Amen seggen, op v dancsegginge, want hi niet en weet wat ghi segt. | |
17Want ghi segt wel danc, mer die ander wert daer niet af gesticht, | |
18Ic dancke mijnen God dat ick met meer tongen spreke dan ghi, | |
19mer ic wil inder vergaderingen lieuer vijf woorden spreken, door mijnen sin op dat ic ooc ander onderwijse, dan anders thien duysent woorden met der tongen. | |
20Ga naar margenoot+Lieue broeders, en wert niet kinder aent verstant mer inder boosheyt zijn kinder, mer in die verstandenisse zijt volcomen. | |
21Inder wet staet gescreuen, ick sal met anderen tongen, ende met anderen lippen spreken tot desen volcke, ende si en sullen mi ooc also niet hooren spreect die HERE. | |
22Daerom sijn die tongen tot teekenen, niet den geloouigen, Ga naar margenoot+ mer den ongeloouigen, mer die prophetien niet den ongeloouigen, mer den geloouigen. | |
23Daerom, ist dat die geheel vergaderinge te samen coemt op een plaetse, ende spraken alle met tongen, ende daer quamen inne ongeleerde oft ongeloouige sullen si niet seggen, ghi waert ontsinnich? | |
24Mer ist dat si alle propheteren, ende daer quame dan een ongelouige oft andere leeke in, die soude van alle den seluen gestraft werden, ende van alle gheoordeelt worden, | |
25ende also sal dat verborgen sijns herten openbaer worden, ende sal also vallen op sijn aensicht, God aenbidden, ende belijden dat God warachtich in v is. | |
26Hoe ist dan nv lieue broeders? Wanneer ghi te samen comt, so heeft een yeghelijc eenen Psalm, hy heeft een leeringe, hi heeft een tonge, ghi hebt een openbaringe, ghi hebt een wtlegginge, latet al gescien tot stichtinge. | |
27Ist dat yemant metter tongen spreect, dat doe hi sijn tweeder oft opt meeste zijn derder, ende die een om den anderen, ende een legget wt, | |
28Mer is hi geen wtlegger, so swijge hi onder der vergaderinge, mer spreke hem seluen ende Gode. | |
30ende die ander laet oordeelen. Mer ist dat een openbaringe gesciet eenen anderen, die daer sidt, soo swijge die eerste, | |
31Ghi condt wel alle propheteren, die een na den anderen, op dat si alle leeren, ende alle vermaent werden, | |
32ende die geesten der propheten sijn den propheten onderdaen. | |
33Want God en is geen God der tweedracht mer des vreden, gelijc in alle vergaderingen der heiligen | |
34Vwe vrouwen laet swijghen onder die vergaderinghe, want het en sal haer niet toegelaten worden dat si spreken, Ga naar margenoot+ mer onderdanich sijn, gelijc ooc die wedt seyt. Ga naar margenoot+ | |
35Mer willen si wat leeren, so laetse dat te huys haer mans vragen. Het staet den vrouwen qualijc onder die vergaderinge te spreken, | |
36oft is dat woort Gods van v voort gegaen oft ist alleen tot v ghecomen? | |
37Ist dat hem yemant laet duncken, hi is een propheet, oft geestelijc die bekenne wat ic scrijue, want het sijn des HEREN geboden. | |
38Mer isser yemant onwetende die si onwetende. Daerom lieue broeders | |
39begeert te propheteren, ende en belet niet met tongen te spreken | |
40Laet al eerbaerlijc ende oordineerlijc toegaen |
|