Andrew Pettegree is Professor of Modern History at the University of St. Andrews and Director of the Universal Short Title Catalogue. He is the author of over a dozen books in the fields of Reformation history and the history of communication including Reformation and the Culture of Persuasion (Cambridge University Press, 2005), The Book in the Renaissance (Yale University Press, 2010), The Invention of News (Yale University Press, 2014) and Brand Luther: 1517, Print and the Making of the Reformation (Penguin, 2015). His latest book, The Bookshop of the World. Making and Trading Books in the Dutch Golden Age (Yale University Press), co-authored with Arthur der Weduwen, was published in March 2019, and in Dutch with Atlas Contact.
Irene Schrier (1984) studeerde Nederlandse taal en cultuur aan de Universiteit van Utrecht en voltooide de master Boekwetenschap en Handschriftenkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkte bij de Liberna Collection, tegenwoordig ondergebracht in Museum Draiflessen in Mettingen, en bij het Rijksmuseum in Amsterdam als catalogiseerder prentkunst in prentalbums. In 2019 zal ze de dissertatie verdedigen die ze schreef over de Delftse boek- en prentuitgever Nicolaes de Clerck (ca. 1599-1623).
Emilie Sitzia holds a special chair Illustration (Stichting Fiep Westendorp Foundation) at the University of Amsterdam (UvA) and is the director of the Master Arts and Heritage at Maastricht University. She regularly publishes on art and literature in academic journals and recently published a book: Art in Literature, Literature in Art in 19th century France (2012). Some of her work specifically on the impact of illustration on audiences are ‘Imag(e)ining Poe: The Visual Reception of Poe in France from Manet to Redon’ in: S. Aymes, N. Collé, B. Friant-Kesseler and M. Leroy (eds.), Book Practices & Textual Itineraries: Illustrations and Intermedial Avenues (2017), ‘Beyond the Book in the Glass Coffin: Musealization of Fairy Tales; from Theme Parks to Museums?’, in: Interférences littéraires 16 (2015) and ‘“Where is the Prince?” Unlocking Doré's Illustration of Perrault's Cinderella’, in Relief 2 (2010).
Marja Smolenaars werkt o.a. aan de Short-Title Catalogue, Netherlands (stcn) bij de afdeling Documentverwerking van de Koninklijke Bibliotheek te Den Haag. Haar belangstelling gaat vooral, maar niet uitsluitend, uit naar de Engels-Nederlandse boekhandelsbetrekkingen in de Vroeg Moderne tijd. Ze werkt aan een dissertatie over de Londense boekhandelaar en uitgever Samuel Smith die rond 1700 veel contact had met Nederlandse collega's.
Wouter de Vries (1993) is als promovendus verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Zijn onderzoek richt zich op de interactie van verbeelding, visualiteit en kennis in de vroegmoderne periode. Zijn proefschrift richt zich op de representatie van de (vroege) aarde tussen 1650 en 1750. Eerdere projecten waren onder andere een studie van kustprofielen (1500-1800) aan het Scheepvaartmuseum Amsterdam en een onderzoek van visuele epistemologieën in vroegmoderne koloniale kaarten aan het Max Planck Instituut voor Wetenschapsgeschiedenis (Berlijn).